Bonton

Novogodišnji pokloni

PET ZLATNIH PRAVILA NOVOGODIŠNJEG DEKORA

1. Novo leto ne stupa na scenu do sredine decembra. Prodavnice u svakom pogledu stimulišu potražnju kupaca novogodišnjim dekorom od sredine novembra – smatrajte to komercijalnim trikom, a ne izazovom.

2. Recite “ne” veštačkoj jelki. Plastične igle, koliko god da su “kvalitetno” imitirale prave, uzrokuju isti nejasan osećaj razočaranja kao boca vina sa poklopcem umesto plute. Očajno izgledaju I obojene igle, minimalističke LED piramide i kompozicije sa lepljenim kuglicama.

3. Izaberite shemu boja od nekoliko boja i ukrasite drvo u skladu sa ovom skalom. Klasična kombinacija – sa dominacijom crvene, zlatne i ukrasne rasvete prirodne nijanse šampanjca. Plastične ukrasne girlande? Totalni promašaj.

4. Nemojte preoptereti jedno drvo sa svime što je pronađeno u vašoj novogodišnjoj riznici. Želite li pokazati obilje i raznovrsnost božićnih dekoracija – stavite nekoliko jelkica u različite delove kuće i ukrasite svaku u individualnom stilu. U dvoranama Peterburške palate imalo ih je najmanje osam.

5. Novogodišnje stablo ne treba da stoji do kineske Nove godine ili dok ne počnu da padaju iglice. Završni datum novogodišnjih praznika je stara Nova Godina prema julijanskom kalendaru.

 

DAVANJE NOVOGODIŠNJIH POKLONA I STEREOTIPE

Stereotip prvi: Novogodišnji pokloni su razmena poklona jednake cene. Razmena – definitivno: pismo zahvalnice kao u slučaju poklona za rođendan ili venčanje ne može da bude dovoljno. Ali cena nije toliko važna kao personifikovani pristup, ali on ili njegovo odsustvo je uvek uočljivo. Nije neophodno znati ko je naručio šta od Deda Mraza, dovoljno je znati ko šta voli, šta je hobi i napraviti odgovarajući izbor.

Stereotip drugi: više poklona u jednom je bolje. Pravilno je skoncentrisati pažnju i sredstva na jednu temu. Koncept poklona treba da bude jasan. Kontradiktorni objekti u jednom paketu izgledaju kao da se izbacuju nepotrebne stvari, marljivi izbor ili ušteda kvaliteta u korist količine.

Stereotip treći: poklon koji su napravile vlastite ruke je najbolji poklon. Samo u slučaju da njegov kvalitet i vreme provedeno na njegovoj proizvodnji ne uzrokuju sumnje. Nema osuđivaja u otporu trgovini. Najvažnije je da ne stvorite utisak da ste došli do ovog izbora, jer vam je bilo lakše u svim pogledima.

Stereotip četvrti: za Novogodišnje praznike moram doći da predam poklone za sve članove porodice. Kompliment za domaćina je obavezan, kada se planira ručak i kada je priprema za vašu posetu započeta unapred. Dobitna kombinacija za Božić je korpa sa voćem i flašom dobrog šampanjca. Želite učiniti deci prijatno – dajte im kaleidoskop!

Stereotip peti: novac je najbolji poklon. U situaciji venčanja – više nego aktuelan: koliko još tostera i mašina za pranje veša trebaju novoročenom bračnom paru? Povodom Nove godine i Božića običaj je da daruju poklone – ne novac. Povratak u dečji pogled na svet, bez praktičnosti, je u trendu. Sertifikat za poklone je moderna alternativa, ali nije personalizovana. Budite pažljivi sa sertifikatima za ulepšavanje i ekstremnim aktivnostima: prvi se može shvatiti kao skriveni znak nedostataka; drugi kao izazov.

Stereotip šesti: najbolji korporativni poklon je poklon sa logotipom moje kompanije. Sasvim suprotno. Najbolji poklon za važnog partnera je novi socio-kulturni utisak: sertifikat za krstarenje ili operu, egzotični butik hotel ili zatvoreni društveni klub. Svakako se pobrinite za relevantnost ukusa domaćina i otvoreni datum za dve osobe. Skupi alkohol je pobednički kompliment!

Najbolji poklon za kolegu je manje lični od poklona prijatelju. Poslednja reč tehnologije neće ostaviti ravnodušnog čak i obožavatelja vintaža.

Najbolji poklon za šefa? Kolektivni. Lični pokloni čine neuravnoteženost u hijerarhijskim korporativnim odnosima. Želite privatno zahvaliti za odlično profesionalno iskustvo u prošloj godini i želji da u budućnosti postignete ambiciozne planove – predajte novogodišnju razglednicu. Bespok dizajn, kvalitetan papir, čestitke napisane ručno i sigurno u koverti – vaša šansa da naglasite ukus, poštovanje i besprekornu društvenu kompetentnost.

Najbolji poklon za klijenta je gurmanska korpa sa selektivnim jelima i šampanjcem. Logo – samo na priloženoj kartici. Diskretnost je sinonim za dobar ukus.

Srodni članci

Bonton

Uvod u aristokratiju II

10 zapovesti Neofita. DRUGI DEO U prethodnom članku "Uvod u aristokratiju" smo saznali ko su to neofiti i zašto aristokrate ba...

Bonton

Uvod u aristokratiju

10 zapovesti Neofita. PRVI DEO Ko su to neofiti? U srpskom jeziku jednostavno nemamo adekvatan prevod za to. Verovatno i zbog na...